دوره های آموزشی سرباز مهارت در استان یزد آغاز شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۶ کد : ۱۰۵۴ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۱۰۶۴
معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان یزد گفت: برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با مهارت های زندگی، اشتغال و کارآفرینی برای ۲۲۰ نفر از سربازان سپاه الغدیر و نیروی انتظامی استان یزد آغاز شد.
دوره های آموزشی سرباز مهارت در استان یزد آغاز شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان یزد، دکتر افروزیان از آغاز طرح سرباز مهارت در استان یزد خبر داد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با مهارت های زندگی، اشتغال و کارآفرینی برای ۲۲۰ نفر از سربازان سپاه الغدیر و نیروی انتظامی استان یزد آغاز شد.

وی گفت: به منظور اجرای قرارداد آموزشی سرباز مهارت فی مابین جهاددانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، آموزش‌های عملی و تئوری با هماهنگی سپاه الغدیر یزد در محل پادگان و مراکز آموزشی از روز شنبه ۱۷ خرداد ماه شروع شد.

افروزیان ادامه داد: آموزش‌های ارائه شده به سربازان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی، شامل ۲ دوره «آشنایی با مهارت‌های زندگی» به میزان ۳۲ ساعت و «آشنایی با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی» به میزان ۴۸ ساعت است.

دکتر افروزیان، اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراکز و برنامه‌های حمایتی کسب و کارها، آشنایی با مراحل راه اندازی کسب و کارهای خرد، کلیات آشنایی با زندگی شغلی، آشنایی با آمادگی و برنامه ریزی شغلی، آشنایی با قوانین و مقررات کسب و کار و آشنایی با مهارت‌های بازاریابی و فروش را از اهم سرفصل‌های دوره مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و همچنین آشنایی با مهارت‌های مدیریت هیجان و مقابله با استرس، آشنایی با مهارت‌های تصمیم گیری و مدیریت زمان، مهارت‌های خودآگاهی، آشنایی با مهارت‌های ارتباط موثر و روابط بین فردی، مهارت‌های تفکر انتقادی، مهارت‌های همدلی، مبانی ازدواج، تفکر خلاق و حل مسئله را نیز از سرفصل‌های دوره آشنایی با مهارت‌های زندگی عنوان کرد.

 


( ۳ )

نظر شما :